random
اخر الاخبار

حرب الانس مع الجن +18

          حرب الانس مع الجن  +18

 مش اللى هقوله فقط عجيب دنا حياتى كلها مليانه عجايب ويوم  ولادتى كانت حاجة زى معجزة  الهيه رغم ان امى وابى الاتنين لم يكن لديهم  القدرة على الإنجاب ولكن والدتى حملت فيا و وولدتنى بعد سنين لف على الدكاترة

من و انا صغير وانا ديما كنت اشعر انا هناك احد معى و مكانش الشعور ده  مضايقنى خالص

وكان دائما عندما يضايقنى احد فى المدرسة كنت لمجرد اننى افكر فيه  بغضب كان ذالك الشخص بيتأذى ول انكر اننى كنت أشعر بسعادة فى داخلى لاننى اعتقد اننى  انتقمت و أخذت حقى لكن احساس الفرحة بدأ يتلاشى عندما  كبرت وبدأ الموضوع  يتطور

وعندما كنت فى مرحله الثانويه كان هناك شاب سئ جدا معى  فى معظم الدروس وكنت اكرهه جدا لانه اذا جلس معى  كان يضايقنى و انا طبعا كنت  دائما ارد المضايقه  لاننى لا اسكت لأحد وفى يوم حدثت خناقه و نزلنا ضرب فى بعض فى الشارع

انتهت الخناقة و روحت البيت طبعا اتهزقت لان منظرى كان متبهدل  اللى أنا جاى بيه

ذهبت الى  غرفتى  و انا لاارى امامى وكنت متعصب جدا و كنت  اقول و اتوعدله  بداخلى  انا لما اشوفك هقتلك هقتلك!!

فى هذه اللحظه موبايلى رن كان احد  اصدقائى

الو  صديقنا  اتوفى انا اعلم انك تكرهه لكن  لازم نروح نقف بجانب امه  لانها  مراءه  كبيرة لوحدها ولم يكن لها احد غيره 

انا كنت من الصدمة لم اكن اعرف ماذا اقول  رميت الموبايل بجانب  وجلست  لكي استوعب و اللى جننى اكتر كان من جوايا انى  فرحان و من جوايا عارف انى انا الذى قتلته  

انا عمرى كله لم اكن  كده لم اتمنى الموت لأحد  او افرح  بموت احد  حتى لو كان عدوى

طلعت قولت لأبى  واتى معى لانه كان يعرف والده 

ذهبه الى  البيت عنده وجدنا  امه تبكى و بجوارها نساء كتير جالسين حولها  فبسأل  صاحبى  بقول له متعرفش ايه السبب قال ان امه تقول  انها سمعت خبط كتير لديه فالغرفه وعندما  دخلت وجدته مرمى عالارض و دماغه سايحة دم و الحيطة كلها  دم

يعنى ان الشاب  انتحر و قتل نفسه!

طبعا مكنش ينفع  نترك  والدته فى هذه الحاله  فكنا بجوارها فى كل شئ   وانتهينا من  إجراءات الدفن و وذهبنا به الى المقابر ليتم دفنه 

اتعرفون  المثل الذى يقول  قتل القتيل و مشى فى جنازته ده كان نفسى شعورى  بالظبط

الشباب  اخذوه ووضعوه فى المقابر  و بدؤا باجرءات الدفن  مع صريخ و وصويت امه طبعا الجو كان سئ  ومحزن  و وسط هذا كله اجد  شخص  واقف بعيد ركزت  فى ملامحه كده لقيته الواد واقف و باصصلى بصة كلها كراهيه  و غضب وبعدها  اختفى

انا اتصدمت  جدا وتثبت فى مكانى حتى وجدت ابى بيخبط على كتفى بيفوقنى من غفلتى  وبيقولى يلا هنتحرك و انا فالطريق كنت  باقلبها فى دماغى انا ليه مزعل  نفسى مش ممكن تكون صدفة انا ليه مكبر الموضوع كده مأكيد انا مش  هقتل حد لمجرد انى  فكرت فيه 

روحنا البيت لقيت والدتى ترتدى لبس  اسود و جاهزة لكي تذهب لعزاء والدته و ابى  تركنى  و ذهب للعزا وانا لم يكن لى مزاج  للعزاء  و مكنتش  بحب  الجو ده و كنت مضايق اصلا  غيرت ملابسى  و نمت انا لم استطيح  اريح بعد الدرس انا من الصبح فالشارع

نمت و حلمت بالفتى كان  واقفا  فى المقابر و بيبصلى و مبرقلى و بيزعق هقتلك هقتللللك

صحيت مفزوع ببص لكى اشوف الساعة كام ماهذا !اين انا هذا ليست غرفتىى  ببص عالسرير ايل  كنت نايم عليه لقيته كله  خنافس سوداء  وكان شكلها سئ  جدا وكانت الجدران وكأنها من طين و كان هناك رائحه سيئه للغايه  فسمعت صوت غريب ببص وجدت  خمس ثعابين  امامى أطول منى و ضخمين جدا انا ارتعبت من المنظر  برجع للخلف  الاقى الخنافس و امامى  الثعابين  بقيت محاط من كل حتة خلاص كنت هنفجر فجأة وجدت نفسى  مرة واحدة ثبت فى مكانى بصيت للتعابين و طلع منى صوت و كلام ليس بارداتى  انا فقدت التحكم فى نفسى بدأت اقول:

اللعنة عليكم يا اتباع ابليس

تتجرأون للدخول إلى مكانى و فى وجودى

تجتازون عتبة بابى  دون الخوف  حتى

الا تعلمون من اكون ؟

انا ابن اعظم أسياد الجحيم 

انا خوفكم اللعين 

انا الذى لا يقف امامى اى شئ سواء نيران او سكاكين

انا من الألف إلى الياء غضب 

ضحيتى تصرخ بالرجاء و العين تبصرنى تجهش بالبكاء

انا الذى لا يمتلك قلب و أجهل شكله إلا عند الأكل

و الدم هو شرابى المفضل

فهل من احد هناك ينوى البقاء؟

فامعائى تبكى منذ سنين لكي  تحصل  على طعام

بعد هذا الكلام هذا وجدت  الثعابين  تصرخ و تلتف حول  نفسها و الخنافس بدأت تجرى عالحائط  تختبئ فى حفرة ووجدت نفسى واقف فى غرفتى  طبيعى  و ابى  واقف متسمر امامى  انا كنت مصدوم انا ايه اللى قولته ده انا لم اكن  فوعيى لسة جاى اتكلم لقيت ابويا بيسكتنى و بيقولى من غير اى كلام او أسئلة تلبس حالا لدينا  مشوار و براحة مش عايز امك تصحى من النوم ومشينت 

مشوار ايه الساعة اتنين بليل و ايه اللى حصل ده انا مش فاهم حاجة 

قعدنا فالعربية و طول محنا رايحين و هو ساكت لم يفكر فى الكلام وانا

لم اعرف كيف ابرر له 

الجو ساكت ابى كان  اسلوبه يخوف و أنا كنت مرعوب جدا لوحدى لقيت الطريق شكله هيطول فسألته الى اين نحن ذاهبين  فقال لى  اسكت لا اريدك ان  تسأل عن اى شئ لحد لما الموضوع ده كله ينتهى  المهم انا اريد ان  افهم منك بعض الاشياء  اللى حصلت منذ قليل  فى البيت ده انت كنت حاسس بنفسك كنت واعى للى بتقوله لا انا لقيت نفسى بقول كده لوحدى انا لم اكن اقصد و بدأ يسألنى أسئلة كثيره  جدا  بدأ يسألنى عن صاحبى و علاقته بي  قبل ان  يموت سألنى عن الذي رأيته  فى المقابر عندما 

سرحت و القلق والخوف كان باين فى عنيه جدا  وصلنا المكان و نزلنا كنا قدام عمارة عادية اخدنى من يدي و دخلنا غرفه كانت فى الارضى فى مدخل العمارة كانت غرفه  البواب و كان هناك ناس  كتير جالسه سألونا لمن جئتم  رد ابي  و هو كان يضع له  ١٠٠ جنيه فى ايده جايين لمخنوق

مشى امامنا  دخلنا باب جوا الغرفه  طلعنا منه على المنور بتاع العمارة و ده كان مكان العم مخنوق ببص لابى لكي  يفهمنى ايه اللى بيحصل و مفيش اي شئ وهو مش معبرني وروحنا للراجل وجلسنا امامه

العم مخنوق ده كان اسم على مسمى شكله كان يخنق؟؟؟؟؟(؟؟٥ كان يرتدى  جلبية بيضاء متوسخة و عليها شال أخضر و ماسك سبحة فى ايده و وكان ينظر للأعلى  ويتمتم يعنى زي  جو الأفلام ده يعنى ده نصاب رسمى.    بقول  لبابا بصوت هادى  لماذا  اتيت بى عند هذا الدجال

فوجدت هذا  الراجل بيزعق فيا من قبل ما اكمل باقى كلامى اصلا

دجال مين متلم ابنك يا استاذ

ابويا قال لى اسكت دلوقتى خالص

العم مخنوق نظر لى وقال لى احكى 

قولت له  احكى ماذا انا لم افهم شئ

ابى نظر له و قال له هو لا يعرف شئ عن الموضوع ابدا 

فجأة الراجل  انتفض و قال لأبى  ازاى متعرفش ابنك مواهبه ازاى تحرمه من الحجات ديت و كنز ازاى ده ازاى متعرفوش انه ابن الشيطان و ان نصفه طين و نصفه التانى نار!

ماذا يعنى ابن شيطان هل تفهم ماتقول 

 يلا يبابا نمشى من هذا المكان هذا  مجنون انا لم افهم لماذا جئت بنا الى هنا 

فقال لى ابى اهدأ انا سوف افهمك على كل شئ  عندما  نمشى من هنااولاً  و انت يا مخنوق انا جايلك هنا لكي ترى لى حل لاتتكلم كثيرا نحن لم نتفق  على هذا  من البداية ايه اللى اتغير بقى

لقيته بيبصلى و وقال لى  احكى يبنى عن اى حاجة مش طبيعيه بتحصل معاك ساعدني لكي اساعدك و اوعدك ان نخرج من هنا و سوف افهمك على كل شئ لكن ساعدني ارجوك

نظرة ابويا ليا كانت مليانة دموع و ندم و انا مقدرتش اشوفه فالحالة دى فحكيت له كل شئ من الاحساس الذي يلازمنى و انا صغير لحد اللى حصل فالمقابر و للواد لحد قبل ما اجيله

لقيت الراجل صمت قليلا و بص لابويا 

_وقال له الرابط الذى بينهم اقوى مما كنت اعتقد  

_ماذا تقول انت لقد قلت لى ان هذا الموضوع لن يتعدى اشياء  بسيطة و دمى ده اللى دفعته تمن امان ابنى و مراتى

!_ده مش بس كده ده الأمر هيتطور كمان عن اللى بيحصل دلوقتى بس ده هينفعه ولن يضره انت مضايق نفسك ليه ابنك ابنك يمتلك موهبه  قريبا هتلاقيه معاه كنوز و دهب لااحد يعلم مكانهم هو فقط يقدر يتحكم فالناس بحركة واحدة فقط من عينه بس يقدر يأمر اعظم ملوك الجان و يبقوا تحت أمره دى حاجة متضايقش ابدا  وليس من المستبعد ان ياتى والده ليأخذه. فى هذه اللحظة ابويا قام و هجم عليه و بدأ يتكلم بغضب وعصبيه

_هذا ابنى انا و ليس ابن احد اخر  و الكائن اللى جواه ده لازم انك تتخلص  منه انت فاهم يا مخنوق لقد قلت لى فى البدايه  انه لا يمكن ان يتأذى ايه اللى بيحصل  دلوقتي اين  اتفاقنا

_الموضوع زى ما بدأ بالدم لازم ينتهى بالدم بموتك

ابي تركه و اتصدم كده و انا كل ده قاعد ساكت لااعرف ماذا اقول ابى خدنى و مشينا طول السكة شايفه بيبكى  فى صمت و انا مش عارف ماذا اقول له  لحد لما وصلنا البيت اتأكد أن ماما نايمة و دخل معايا الأوضة و بدأ يحيكيلى الموضوع كله

فى الماضى قبل ان تولد  جربنا طرق كثيره  و رحنا لدكاترة كتير و بردو ولايوجد نتيجة و العيب مكنش عند حد فينا بس ده كان فينا نحن الاثنين لم اقر ان ارى منظر امك  و هى تبكى كل يوم و لم اقدر ان امنع رغبتى أن يبقى لدي ابن الى ان  صديقى فى الشغل قالى على مخنوق و ان ناس كتير حالتهم زينا خلفوا لما ذهبوا اليه انا طول حياتى  ضد هذه الاشياء.  دى ولكن لم يكن لدي حل اخر رحتله و طلب ان اتى له بشعره من والدتك.    و اشياء  كثيره كده خليط بهارات معينة و جلد من خروف صغير مع جزع صغير صلب من شجرة كبيره  واذهب اليه فى الليل متأخر  و اضع لزوجتى منوم  لكي اضمن انها تكون نائمه وقتها جبت الحاجة دى فعلا و رحتله خد شعرها لفه حوالين الجزع و و خليط البهارات مزجه بماية و بدأ يحط الجزع فالخليط و يكتب بيه على جلد الخروف و كل ده عمال يتمتم بكلام مش مفهوم و حط الجزع بداخل  الجلد و لفهم حول  بعضهم و رماهم عالبخور المحطوط قدامه و خد ايدى و جرحنى و نزل دم على هذه الاشياء  و اول لما دمى لمس الحاجة المحطوطة اختفت فى لحظة بصلى و قالى كده يكون الأمر تم فى شيطان كان فى غرفه  مراتى فى هذه  اللحظة دى و باسها فى راسها بقت حامل فيك بس ليس منى ده كان منه مخنوق قالى ان طلبه عشان ميطالبش بيك هو دمى و قالى ان هيكون  عندك مواهب مش بشرية بس قالى انها مش هتأثر بالشكل ده

انا كنت مصدوم لم اقدر على معاتبته  و فى نفس الوقت كنت مضايق منه جدا لم اكن اعرف ماذا افعل  طبطب على كتفى و قالى بس متقلقش انا زى ما غلطت هصحح غلطتى نام انت دلوقتى اكيد تعبان

لم اكن اعرف النوم  من كثره  التفكير تخيل انك تكون السبب فى موت انسان انك تكون السبب فى أذية اى حد تعرف لمجرد انك مش حابه او مش طايقه هما كان نفسهم يخلفوا طب انا ذنبى ايه ذنبى ايه اعيش طول حياتى

بمواهب مش عاوزها ذنبى ايه اعيش فى خوف 

تعبت من كثره التفكير لم استطيع ايجاد حل  فنمت  وحلمت بوالدى و هو جالس فى الحمام بيعيط و فى يده سكين ووضعها  على رقبته و هو يقول انا اسف ليس بيدى و بيعيط بحرقة فجأة ظهر قدامه واحد ملامحه ترعب بشرته سودة عيونه صفراء وكان طويل اوى و زعق فيه ارمى السكينة دى من ايدك انا هاخده يعنى هاخده انت متقدرش تمحى العهد اللى بيننا فاللحظة دى ابويا اتشاهد و غرز السكينة فى رقبته و الكائن اللى ظهر ده بدأ يصوت و اختفى انا قومت مفزوع المنظر كان صعب اوى شكرت ربنا انه حلم فجأة سمعت صوت صويت جاى من برا بجرى لقيتها امى واقفة فالحمام بتصوت جريت عليها و انا بتمنى انه ميكونش اللى فبالى بس للاسف اللى اتمنيته متحققش أصعب منظر شوفته فحياتى و لم انساه لحد الان كان ابويا مرمى فى الأرض غرقان فى دمه و السكينة فى ايده

الأمور مشيت بسرعة الشرطه جت و اتسجلت انها حالة انتحار و اتدفن و الأمور مشيت طبيعى امى مقدرتش تستحمل و اتوفت بعده ب ١٦ يوم من حزنها و انا فضلت طول حياتى بندم انى ممنعتوش انه يضحى بنفسه عشانى زى ما مخنوق قال ابتدأ بالدم و لازم ينتهى بالدم بموتك و فعلا كل حاجة اختفت مبقاش يظهرلى حاجات غريبة و احساس ان حد معايا دايما اختفى بس الكوابيس لسة مختفتش و احساس انك السبب فى موت اكتر من شخص منتهاش...

لو عجبتك لايك للمدونه وسيب تعليق لكى ننزل باقى البوم القصص

تحياتى # الديعو 

google-playkhamsatmostaqltradent